رئیس اداره اوقاف و امورخیریه زرندیه گفت : اگر می‌خواهیم در زمینه وقف‌های قرآنی پیشرفتی حاصل شود باید از روش تبلیغاتی صحیح و کاربردی استفاده کنیم.
 
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف وامورخیریه استان مرکزی، حجت‌الاسلام حمید کرمی، رئیس اوقاف و امور خیریه زرندیه ، با تأکید بر اهمیت وقف و فراوانی نیات اظهار کرد: فرهنگ وقف خوشبختانه در کشور از جایگاه بسیار خوبی برخوردارست اما برای رسیدن به نتیجه مطلوب باید سعی کرد موقوفات متناست با نیازهای روز جامعه و در راستای تقویت زیرساخت‌های فرهنگی و قرآنی باشد.
 
وی گفت:امروز مردم اطلاع کافی از نیازهای روز جامعه ندارند و این وظیفه متولیان و اصحاب رسانه است واگر می‌خواهیم در زمینه وقف‌های قرآنی پیشرفتی حاصل شود باید از روش تبلیغاتی صحیح و کاربردی استفاده کنیم.
 
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه زرندیه همچنین از ثبت 103 موقوفه جدید شهرستان زرندیه در سامانه خبر داد و افزود: دراین شهرستان علاوه بر موقوفات ثبت شده یک‌هزار و 375 رقبه نیز به ثبت رسیده است.
 
حجت‌الاسلام کرمی در خصوص فراوانی نیات واقفان اظهار کرد: فروانی نیات در روضه‌خوانی و تعزیه‌داری اباعبدالله(ع) به چشم می‌خوردو وقف برای حرمین شرفین، حرم رضوی، طرق شارع، امامزادگان، مرمت و بازسازی بیمارستان‌ها و دارو و درمان نیز در مراتب بعدی قرار دارند.
 
وی نیازهای جامعه امروزی را گسترش قرآن‌آموزی، پژوهش ومقوله ازدواج دانست و افزود: فعالان و مسئولان سازمان اوقاف در مناسبت‌های مختلف در ترویج این سنت حسنه و معرفی واقفان اقداماتی انجام می‌دهند اما اگر ارتباط تنگاتنگ با رسانه ملی و پس از آن شبکه‌های استانی انجام شود به زودی شاهد افزایش وقف های بیشتری در حوزه قرآن خواهیم بود.
 
وی با تأکید بر نقش خبرگزاری‌ها، جراید و تبلیغات در راستای ترویج نیات قرآنی وقف گفت: نشریات استانی با جهت‌گیری و پرداختن به اهمیت قرآن در جامعه و راه‌های توسعه آموزش قرآن می‌توانند در جذب نیات قرآنی مؤثر باشند.
 
حجت‌الاسلام کرمی از وقف یک باب منزل مسکونی در روستای الویر از توابع شهرستان زرندیه نیزخبر داد و گفت: علی‌اکبر همایون خیرنیک اندیش زرندیه منرل مسکونی خود رادر زمره وقف‌های قرآنی به ثبت رساند تا درآمد حاصل از آن صرف آموزش کلام وحی در بخش‌های مختلف ‌شود.
 
رئیس اوقاف و امور خیریه زرندیه در پایان به وقف‌های مشارکتی اشاره کرد و افزود: وقف‌های مشارکتی در سال‌های اخیر مورد توجه مردم قرار گرفته است و کسانی که از نظر مالی درآمد کمی دارند می‌توانند به صورت اشتراکی زمین یا باغی را وقف کنند.
/2759/